Slide background

Blog

Masuri de prevenire si protectie suplimentare impotriva infectarii respectiv a raspandirii virusilor din familia CORONAVIRUS specifice zonelor social-administrative si de birouri

  1. Masuri cu privire la organizarea activitatii
  • Conducerea companiei va determina/desemna serviciile/departamentele esentiale pentru continuarea activitatii, pentru care va asigura o prezenta minima in Birou. In acest sens, se va stabili minimul necesar in ceea ce priveste personalul prezent in Birou si se va dispune, prin rotatie, tele-munca pentru restul personalului, astfel incat tot personalul sa aiba parte de prezenta redusa la birou.

 

  • Restul departamentelor/serviciilor a caror prezenta in Birou nu este indinspensabila, va avea, prin rotatie, cate un representant prezent la birou care sa faca legatura cu celelalte servicii/ departamente ale societatii.

  • Pentru restul angajatilor se va dispune de catre Conducerea companiei, tele-munca, prin asigurarea logisticii necesare (specifice fiecarui tip de post de lucru), in conformitate cu recomandarile Ministerului Muncii trasnmise prin comunicatul presa din 10 martie 2020.

 

  1. Masuri cu privire la interactiunea interpersonala:
  • Limitarea accesului curierilor in zona de intrare a Biroului si a contactului cu persoana de legatura din cadrul companiei. In acest sens se recomanda ca trasnferul  coletelelor respectiv a documentelor sa se faca prin intermediul unei mese (care sa creeze o distanta de minim 2m intre Curier si reprezentatul companiei).
  • Pastrarea unei distante de minim 2m in timpul discutiilor interpersonale si limitarea acestora ca timp (maxim 15min).
  • Evitarea salutului prin strangerea mainii respectiv a sarutului mainii.
  • Evitatea sarutului respectiv a imbratisarilor ocazionate de aniversari sau orice alte evenimente.
  • Evitarea intalnirilor/sedintelor cu prezenta fizica si transferarea acestora in mediul online.
  • Evitarea aglomerarii in spatiile mici (loc de luat masa, sala de sedinta, birou, grup sanitar, etc) – prin aglomerari a se intelege acolo unde nu se poate pastra o distanta minima de 2m intre persoane.
  • Evitarea vizitelor/calatoriilor prin orgnizarea de teleconferinte sau de videoconferinte

 

  1. Masuri cu privire la curatenia si igienizarea spatiilor:
  • Se va realiza un plan de curatenie si igienizare specific fiecarui tip de incapere in parte cu prevederea obligatiei respectarii lui de catre personalului de curatenie si urmarirea acestuia prin semnarea de catre personalul de curatenie a fisei de interventie. Tipurile de zone pentru care se realizeaza un plan de curatenie sunt:
    • Zona de lucru (birouri, tastatura, mouse, ecran, obiecte de birotica, scaune – in special manerele acestora, etc)
    • Usile si geamurile (in special manerele acestora)
    • Zona de luat masa, inclusiv bucataria (daca este cazul): mese, scaune, cuptor microunde, frigider, baterie chiuveta, etc.
    • Grupuri sanitare: vas WC, clapeta WC, pisoar, lavoar si baterie, suporti hartie/sapun, uscator maini, etc.
    • Zona de acces curieri/vizitatori
    • Zonele comune
    • Restul zonelor
  • Aerisirea incaperilor (acolo unde este posibil) timp de cel putin 5min/ora in timpul programului de lucru.

 

  1. Masuri de igiena personala:
  • Spalarea deasa a mainilor (spalarea corecta cu apa si sapun), cel putin cu urmatoarele ocazii:
    • La intrarea in companie
    • Inainte si dupa utilizarea toaletei
    • Inainte si dupa masa
    • Dupa contactul cu o alta persoana
    • Dupa stranut, tuse sau dupa suflatul nasului
  • Evitarea atingerii cu minile in zona fetei, nasului, gurii, si in general a capului, decat dupa igienizarea corespunzatoare a mainilor.
  • Folosirea gelurilor antibacteriene puse la dispozitie de catre Companie
  • Folosirea mastii de protectie in cazul bolnavilor sau a persoanelor care intra in contact cu bolnavii.
  • Autoizolarea in cazul in persoanelor suspecte de imbolnavire si anuntarea serviciilor medicale si a conducerii companiei
  • Acoperirea gurii si a nasului prin folosirea unui servetel, batiste sau la limita a pliului cotului, in cazul tusei, sau a stranutului.
  1. Alte masuri:
  • Procurarea de alimente din surse verificate
  • Evitarea consumului de produse animala crude sau putin gatite.
  • Afisarea de catre companie si studierea de catre Angajati a masurilor preventive, surselor de informare oficiale si a telefoanelor de contact cu privire la virusii care cauzeaza diverse boli, de la răceala comuna la boli respiratorii severe, precum Sindromul Respirator din Orientul Mijlociu (MERS) si Sindromul Respirator Acut Sever (SARS)

 

Masuri de prevenire si protectie suplimentare impotriva infectarii respectiv a raspandirii virusilor din familia CORONAVIRUS  

  1. Masuri organizatorice
  • Prin grija conducerii companiei se vor pune la dispozitia personalului propriu urmatoarele facilitati:
    • Incapere echipata cu dulapuri individuale tip vestiar in numar suficient pentru intreg personalul
    • Incapere amenajata pentru luat masa
    • Grupuri sanitare prevazute cel putin cu WC, lavoar cu apa cala si rece, hartie igienica, sapun, servetele sau uscator de maini.
    • Punct de prim ajutor dotat cu minimul necesar prevazut de legislatia in vigoare
    • Sursa de apa potabila
  • Punerea la dispozitia personalului in spatiile interioare comune de dozatoare/dispensere de solutii dezinfectante pentru maini.
  • In cazul in care se lucreaza in schimburi, se va realiza schimbul turelor/echipelor de lucru la locul de lucru si nu la vestiare. Acest lucru este necesar pentru evitarea aglomerarii in spatiile de vestiare (in general mai mici decat zonele de lucru).
  • Se vor lua masuri de curatare a echipamentului individual de protectie „EIP” (in special a salopetelor si a manusilor) cel putin o data pe saptamana, prin spalarea acestora cu solutii adecvate (de ex. Solutii pe baza de detergent).
  • Se vor pune la dispozitia personalului echipamente individuale de protectie complete, verificate si intretinute, specifice fiecarui tip de activitate. Conducerea companiei se va asigura ca personalul propriu are in dotare si utilizeaza EIP-ul adecvat sctivitatilor desfasurate.
  • Se va realiza aerisirea regulata a spatiilor inchise urmarindu-se un aport de aer proaspat de cel putin 50m3/ora per persoana.
  • Se va prevedea un instructaj conceput special pentru evitarea riscului de infectare si trasnmitere a virusilor din familia coronavirus, si consemnarea acestuia in Fisele de Instruire Individuala privind Securitatea si Sanatatea in Munca.
  • Se vor prevedea spatii special amenajate pentru fumat, locate in exterior, astfel incat sa fie bine aerisite.

 

  1. Masuri cu privire la interactiunea interpersonala:
  • Limitarea interactiunii personalului propriu cu curieri, furnizori de materiale/echipamente. In acest sens se recomanda ca transferul documentelor de insotire a marfii sa se faca pastrand o distanta de doua brate intinse.
  • Pastrarea unei distante de minim 2m in timpul discutiilor interpersonale si limitarea acestora ca timp (maxim 15min).
  • Evitarea salutului prin strangerea mainii respectiv.
  • Evitarea aglomerarii in spatiile mici (loc de luat masa, sala de sedinta, birou, grup sanitar, etc) – prin aglomerari a se intelege acolo unde nu se poate pastra o distanta minima de 2m intre persoane.
  • In timpul trasnportului la si de la locul de munca se vor evita discutiile din mijloacele de transport in comun, intrucat distantele mici dintre calatori creeaza riscuri suplimentare de transfer de fluide in timpul vorbirii. Daca totusi este necesar sa se comunice cu persoane din apropiere, se va incerca ca in momentul vorbirii sa nu se intoarca capul in directia interlocutorului, respectiv se va incerca acoperirea gurii cu o batista/servetel.

 

  1. Masuri cu privire la curatenia si igienizarea spatiilor administrative :
  • Se va realiza un plan de curatenie si igienizare specific fiecarui tip de incapere in parte cu prevederea obligatiei respectarii lui de catre personalului de curatenie si urmarirea acestuia prin semnarea de catre personalul de curatenie a fisei de interventie. Tipurile de zone pentru care se realizeaza un plan de curatenie sunt:
    • Zona de lucru (birouri, tastatura, mouse, ecran, obiecte de birotica, scaune – in special manerele acestora, etc)
    • Usile si geamurile (in special manerele acestora)
    • Zona de luat masa, inclusiv bucataria (daca este cazul): mese, scaune, cuptor microunde, frigider, baterie chiuveta, etc.
    • Grupuri sanitare: vas WC, clapeta WC, pisoar, lavoar si baterie, suporturi hartie/sapun, uscator maini, etc.
    • Vestiarele
    • Zonele comune
    • Restul zonelor
  • Aerisirea incaperilor (acolo unde este posibil) timp de cel putin 5min/ora in timpul programului de lucru.
  • Mijloacele de transport in comun se vor igieniza dupa fiecare cursa (inainte de primirea unui nou grup de calatori).

 

  1. Masuri de igiena personala:
  • Spalarea desa a mainilor (spalarea corecta cu apa si sapun), cel putin cu urmatoarele ocazii:
    • La intrarea in Unitate
    • Inainte si dupa utilizarea toaletei
    • Inainte si dupa masa
    • Dupa contactul cu o alta persoana
    • Dupa stranut, tuse sau dupa suflatul nasului
  • Evitarea atingerii cu minile in zona fetei, nasului, gurii, si in general a capului, decat dupa igienizarea corespunzatoare a mainilor.
  • Folosirea gelurilor antibacteriene puse la dispozitie de catre companie
  • Folosirea mastii de protectie in cazul bolnavilor sau a persoanelor care intra in contact cu bolnavii.
  • Autoizolarea in cazul in persoanelor suspecte de imbolnavire si anuntarea serviciilor medicale si a conducerii companiei
  • Acoperirea gurii si a nasului prin folosirea unui servetel, batiste sau la limita a pliului cotului, in cazul tusei, sau a stranutului.
  • Interzicerea ferma a scuipatului respetiv a suflatului nasului in afara batistei/servetelului de unica folosinta.

 

  1. Alte masuri:
  • Procurarea de alimente din surse verificate
  • In cazul in care personalul isi aduce pachetul de hrana de acasa, se va avea in vedere depozitarea acesteia in bune conditii pana la consumarea in sala de mese.
  • Evitarea consumului de produse animale crude sau putin gatite.
  • Afisarea de catre companie si studierea de catre Angajati a masurilor preventive, surselor de informare oficiale si a telefoanelor de contact cu privire la virusii care cauzeaza diverse boli, de la răceala comuna la boli respiratorii severe, precum Sindromul Respirator din Orientul Mijlociu (MERS) si Sindromul Respirator Acut Sever (SARS)

Intocmit, 13,03,2020

Adriana Birlica

SEPP

covid 1

COVID 19 - SPALARE PE MAINI

COVID 19 - MASURI DE PREVENTIE

COVID -10 reguli

covid 8

covid 7

covid 6

covid 5

covid 4

covid 3

covid 2